Passionate photographers have captured the most gorgeous animals in the world in their natural habitats and shared them with Unsplash. Now you can use these photos however you wish, for free! دسترسی به این کاخ که بخشی از باغ جهان نماست از طریق سرویس های عمومی در سراسر شهر اصفهان امکان پذیر است. به عبارت دیگر، ارزش­­های قابل استفاده، کالاها و خدماتی را ارائه می­دهند که عمدتاً در بازار قابل مبادله بوده و تعیین ارزش آنها به سهولت امکان پذیر است. دوم به هنگام ظهر که خورشید در وسط آسمان است به نام « ذروان اردشیر » در قریه دارک از روستاهای خوار ( بُرخوار ) . اگر زمان مناسب از لحاظ نور خورشید به مسجد بروید می توانید تصاویر فوق العاده زیبایی خلق کنید. در آغاز گنبدها حالت ۴ضلعی داشتند؛ اما بهتدریج به شکل ۱۶ضلعی درآمدند. در دوران پهلوی، با ساخت و ساز و توسعه حومههای شهری، این باغ نیز در محاذات شهر یزد قرار گرفته و از مکانی که خارج از شهر بوده، به یک مرکز داخلی تبدیل شد. حمام خان مربوط به دوره ناصرالدین شاه قاجار است و بهعلت اینکه بیشتر بزرگان شهر از آن استفاده میکردند، به حمام خان مشهور شد. هرچند اثر معنی­داری ندارد اما علامت منفی آن، نشان­دهنده تمایل به پرداخت بیشتر زنان در مقایسه با مردان است که با مطالعات توآن و ناورود (2008)، عسگری و مهرگان (1380) و همچنین فرج­زاده و همکاران (1388) مطابقت دارد. از آنجایی که ارجحیت مصرف­کنندگان مد­نظر است، تابع رفاه مورد استفاده قرار می­گیرد و مباحث مازاد مصرف­کننده زیر­بنای اصلی این مطالعات است. این ایوان یک ورودی به ابعاد 5 متر و عمق 2.5 متری دارد. ورودی بعدی در غرب میدان و در خیابان سپه قرار گرفته است و به دلیل اینکه در آن پارکینگ عمومی بزرگی وجود دارد، ورودی پرطرفداری به شمار می رود. این ترجیحات مبنا و اساس ارزش وجودی منبع طبیعی است.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی تمپراهای دوران صفوی، لایه های اصلی آن عبارت اند از تکیه گاه، آستر، شامل بستر زیرین و رویه ، لایه تدارکاتی یا لایه بوم کننده، لایه های رنگ و محافظت کننده. بر اساس تمایل به پرداخت افراد و تعداد بازدیدکنندگان داخلی از مجموعه بناهای میدان نقش جهان در سال 1389، ارزش گردشگری و ارزش حفاظتی سالیانه میدان نقش جهان به ترتیب بیش از 12630 و 465920 میلیون ریال برآورد گردید. یعنی کل WTP از حاصل ضرب میانگین یا میانه و تعداد کل جامعه به دست می­آید. به طوری که ، ، و به ترتیب مقادیر حداقل، میانگین هندسی، حداکثر و مقدار قطعی سری F است. میانگین سنی پاسخ­دهندگان 62/31 سال به دست آمد که جمعیت جوانی به نظر می­آید. با توجه به اینکه، ارزش­های مصرفی از مصرف و بهره­برداری واقعی از کالاها و خدمات مشتق می­شوند. بنابراین مازاد مصرف کننده در سال 1389 بیش از 848 میلیون تومان برآورد گردید. این آکواریوم به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور در مساحتی با بیش از 3500 متر مربع شامل تونل آکواریومی به طول 30 متر می باشد. شاید اولین دریافت مخاطبان از فضای شبانه میدان، تاریکی و ناکافی بودن روشنایی این فضا باشد. روش ارزش­گذاری مشروط یکی از روش­های ترجیحات بیان شده است که در آن از پاسخ­دهندگان پرسیده می­شود چقدر مایل به پرداخت برای منافعی که دریافت داشته­اند یا چقدر مایل به دریافت برای از دست دادن منافعشان هستند.

سپس با استفاده از الگوی پروبیت رتبه­ای عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان سنجیده شده است. ميدان نقش جهان از سوي سازمان يونسكو به عنوان ميراث فرهنگي بشري به ثبت رسيده است . برای مثال، ممکن است مردم جهان وجود اهرام مصر را با ارزش بدانند، گرچه شاید هرگز به مصر نرفته باشند. چندین شهربازی مختلف در اصفهان وجود دارد که میتوانید با توجه به محل اقامت خود یا وسایل هر کدام، به آنها سر بزنید. همانطور که از نام این باغ مشخص است در آن میتوانید به بازدید از ۸۶ گونه گیاهی این خانه بپردازید. 1997) ارائه گردیده است. میراث فرهنگی با توجه به میزان تمایل به پرداخت افراد جامعه، به سیاست­گذاران کمک می­کند تا از امکانات قانونی مانند مالیات­ها، یارانه­ها و غیره برای بهبود وضعیت میراث فرهنگی و حفاظت از آن و نیز ارائه خدمات مطلوب به بازدیدکنندگان استفاده کنند. به سیاست­گذاران عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیشنهاد می­گردد تا با استفاده از ابزارهای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از بازدیدکنندگان، موجب گسترش اطلاعات این قشر در خصوص فرهنگ و تمدن کشور شوند. همچنین به عنوان راهنمایی برای سیاست­گذاران عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور باشد تا با استفاده از ابزارهای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به این قشر از بازدیدکنندگان، موجب گسترش اطلاعات این قشر در خصوص فرهنگ و تمدن کشور شوند.

همچنین در شبها، چهلستون با نورپردازی جلوهای متفاوت به خود میگیرد. عمارت چهلستون یکی از ۹ باغ ایرانیست که در فهرست یونسکو به ثبترسیده است. با توجه به مقادیر دامنه­ای تمایل به پرداخت از الگوی پروبیت رتبه­ای برای تحلیل عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت استفاده گردیده است. در این راستا، استفاده از روش ارزش­گذاری مشروط برای ارزش­گذاری میراث فرهنگی و تاریخی، کالاها و خدمات فرهنگی عمومی و به طور کلی منابع فرهنگی، استفاده از مقادیر دامنه­ای (فازی) در تحلیل رگرسیون، استفاده از روش "کارت پرداخت" (مقادیر تمایل به پرداخت از پیش تعیین شده) در پرسشنامه، برای کسب تمایل به پرداخت پاسخ­دهندگان و استفاده از الگوی پروبیت رتبه­ای برای تحلیل عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت با توجه به مقادیر دامنه­ای تمایل به پرداخت به پژوهشگران آینده پیشنهاد می­گردد. این طور که گفته شده است بنای گنبد خانه متعلق به دوران ایلخانی و سر در رفیع مسجد متعلق به زمان شاهرخ، دوران تیموری می باشد. در متن کتیبه سردر، نام شاهرخ تیموری و سلطان جهانشاه و تاریخ 861 هجری قمری خوانده می شود. این مسجد از زیباترین مساجد دوران تیموری است که از نظر کاشی کاری، سَردَر رفیع، مناره ها و کتیبهٔ آن، از زیباترین شاهکارهای معماری قرن نهم هجری قمری می باشد. گرچه ساختمان اصلی مسجد را به قبل از دوران تیموری نسبت می دهند ولی ساختمان فعلی بر طبق کتیبه های موجود نشان می دهد که در دوره تیموری بنا گردیده است.

قبل از آنکه شهر اصفهان به پایتختی صفویه انتخاب شود، در محل این میدان، باغی وسیع به نام نقش جهان وجود داشته است. احیای بادگیر در شهر بادگیرها، در حال حاضر تنها برای بناهایی که بقایایی از این سازه زیبا و منحصر به فرد معماری خشتی را در خود دارد، امکانپذیر است و ساخت بادگیرهای جدید، منوط به تدوین ضوابط معماری خشتی و کاربری بخشیدن به بادگیر در معماری است. برای واردشدن به داخل میدان نقش جهان هیچگونه راه ماشینرویی برای عموم وجود ندارد و در ورودی خیابان سپه شهرداری اصفهان با گزاشتن مانعهایی این کار را عملی کرده است. شما می توانید به داخل این آکواریوم بروید و موجودات دریایی مانند کوسه ها، ماهی های کمیاب را ببینید، به برخی از ماهی ها غذا بدهید، با حیوانات دریایی آشنا شوید و اطلاعاتی در مورد آنها پیدا کنید. از جمله آن ها می توان به ماهیان گوشتخوار، ماهی های کوچک، ماهیان گیاهخوار، مرجان ها و اسب دریایی اشاره کرد. متغیر سن برای توابع تمایل به پرداخت برای بازدید از مجموعه بناها معنی­دار نشد ولی بر تمایل به پرداخت برای حفاظت اثر معنی­دار دارد. متغیر دیگری که در توابع تمایل به پرداخت برای بازدید از مجموعه بناها به­کار گرفته شده، تأثیر افزایش مبلغ ورودی بر حفاظت بیشتر از مجموعه بناهای میدان نقش جهان می­باشد. در این مطالعه به پیروی از دیدگاه ویتینگتون و همکاران (1990) در مورد اطمینان بیشتر به مقادیر انتخابی از میان دامنه­ای از اعداد، نسبت به مقادیر انتخابی از میان اعداد مشخص، از مقادیر دامنه­ای (فازی) برای کسب تمایل به پرداخت استفاده شده و همچنین از روش کارت پرداخت برای کسب تمایل به پرداخت در پرسشنامه استفاده شده است. این مسجد از مهمترین و قدیمیترین بناهای تاریخی شهر یزد است که یزدیها آن را نماد شهرشان میدانند. مسجد جامع کبیر یزد، یکی از شاهکارهای تاریخی ایران بوده که در هر گوشه و کنار آن، یادگارهایی از دوران گوناگون برجای مانده و به قطع همانند مرواریدی در شهر یزد می درخشد و خودنمایی می کند.

در گوشه ای از میدان نقش جهان اصفهان سردر قیصریه خودنمایی می کند. هر گوشه از این شهر خشتی تماشایی است. علامت منفی متغیر سن، نشانگر آن است که با افزایش سن، تمایل به پرداخت کاهش می­یابد. در ضمن با توجه به نظرات بازدیدکنندگان و آنچه از نزدیک مشاهده شد، خدمات رفاهی ناچیزی به بازدیدکنندگان مجموعه بناهای میدان نقش جهان ارائه می­شود و لزوم افزایش خدمات مطلوب و تلاش بیشتر برای حفاظت از این میراث فرهنگی احساس می­شود که با افزایش مبلغ ورودی، امکان تحقق شرایط فوق تسهیل می­یابد. تفسیر اول بیشتر برای کالاهای بازاری و تفسیر دوم بیشتر برای کالاهای غیر بازاری مصداق دارد. منبع عکس: خبرگزاری ایلنا (عکاس: کیانوش محبیان)باغ شاهزاده ماهان یکی از دیگر از باغهای زیبای ایران است که در نزدیکی شهر کویری کرمان قرار دارد. این مسجد به شیوه یک ایوان در دل کویر، حدود 100 سال و سه دوره بنا شده است. ساخت این مسجد قدیمی حدود یک قرن طول کشید و هر بخشش را در دورههای مختلف ساختند. اما این روش برای کالاها یا خدماتی قابل استفاده است که دارای بازار هستند. 1971) نشان دادند که قیمت اختیاری یک شخص ریسک­گریز از اضافه رفاه انتظاری او بزرگ­تر بوده و تفاوت بین قیمت اختیاری و اضافه رفاه مورد انتظار مصرف­کننده همان ارزش اختیاری است. اگر افراد به ترجیحات خود در آینده و امکان دست­یابی به منابع در آینده کاملاً مطمئن باشند، آنگاه ارزش اختیاری صفر خواهد بود. 1994)، ارزش میراثی را مطلوبیت ناشی از آگاهی اشخاص در نگهداری دارایی­های منبع طبیعی برای نسل­های آینده تعریف می­کند.

اگر مقدار تمایل به پرداخت برای هر بازدیدکننده موجود باشد، ارزش گردشگری را میتوان با آگاهی از تعداد کل بازدیدکنندگان در سال محاسبه کرد. در اینقسمت، به تعیین ارزش اقتصادی (ارزش گردشگری و ارزش حفاظتی) میدان نقش جهان با توجه به تمایل به پرداخت بازدیدکنندگان و تعداد بازدیدکنندگان مجموعه بناهای داخلی میدان نقش جهان (شامل کاخ عالی قاپو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله)، پرداخته می­شود. متغیرهای تحصیلات، درآمد، تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی و متغیر تأثیر مبلغ ورودی، بر تمایل به پرداخت برای بازدید از مجموعه بناها شامل کاخ عالی قاپو، مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله و متغیرهای سن، تحصیلات، درآمد و تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی بر تمایل به پرداخت برای حفاظت از میدان نقش جهان اثر معنی­دار داشتند. با توجه به ارقام مذکور، مشاهده می­شود که اختلاف تمایل به پرداخت میان دو گروه به ترتیب برای بازدید از مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی قاپو و همچنین حفاظت از میدان نقش جهان، حدود 2، 5/3، 2 و 2 درصد است. با توجه به اینکه حدود 25 درصد از بازدیدکنندگان را قشر دانشجو و محصل تشکیل می­دادند. کتیبه های مسجد یکی به خط کوفی آجری و دیگری به خط ثلث سفید بر روی کاشی لاجوردی است. علامت ضریب متغیر گروه پرسشنامه مثبت و مبتنی بر انتظار است. بنابراین می­توان انتظار داشت که پاسخ­های صحیح و قابل اعتمادی به سوالات پرسشنامه ارائه داده باشند. اصفهان در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان پایتخت ایران بوده است؛ به همین دلیل، بناها و آثار تاریخی بسیاری نظیر پلها، مساجد، کاخها، عمارتها و کلیساها با معماری چشمگیر در آن به چشم میخورند. استان یزد به دلایل داشتن آثار باستانی و تاریخی بخشی از هویت و فرهنگ ایران باستان را در خود جای داده و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

مسجد جامع یزد آنقدر معروف است که از هرکسی بپرسید، راهنماییتان میکند. مسجد جامع یزد یکی از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ایران است و به داشتن سردر رفیع و بلند، خوابیدگی گنبد و کاشیکاری های خیره کننده و منحصر به فردش ، از شهرت بسیاری برخوردار است. علاوهبر تمام این موارد در چهار ضلع میدان نقش جهان چند اثر تاریخی بی نظیر وجود دارد که برای بازدید از هرکدام به یک الی دو ساعت وقت و یک دوربین عکاسی برای گرفتن عکسهای بی نظیر از هنر دست هنرمندان و معماران ایرانی احتیاج دارید. اگر شما نیز قصد دارید از این مکان تفریحی بازدید کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از قیمت بلیط آکواریوم اصفهان مطلع شوید. هرچند علامت مثبت این متغیر نشان­دهنده تمایل به پرداخت بالاتر افراد غیر­بومی نسبت به افراد بومی است. کوچه پس کوچههای خشت و گلی، ساباطها، حمام، بازارها، مسجد و خانههای قدیمی جزو دیدنیهای لذتبخش یزد است. مسجد جامع یزد در قلب شهر یزد و یکی از محلههای قدیمی است. بنابراین ارزش اختیاری یک اضافه ارزش مربوط به ریسک است که برای اشخاص ریسک­گریز مقدار مثبتی است (پرمن، 1387). ارزش شبه اختیاری به منافع مطلوبیت ناشی از عدم اطمینان نسبت به تصمیمات غیر­قابل برگشت مربوط می­شود و لذا به حفظ اختیار استفاده از منبع با توجه به رشد دانش و بهبود تکنولوژی در آینده اشاره می­نماید (پرمن، 1387). ممکن است کاربرد یک منبع طبیعی به طور واقعی، یا کاربرد آن در آینده معلوم نباشد ولی ترجیحات افراد برای حفظ منابع به شکل­های مختلف در زمان حال کاملاً معلوم باشد.

امامی میبدی و قاضی (1387)، به برآورد ارزش تفریحی پارک ساعی تهران پرداخته­اند. ، 1387). از نظر علم اقتصاد، ارزش یک کالا یا خدمت برابر با مجموع پرداخت­ها برای آن کالا یا خدمت و اضافه رفاه مصرف­کننده است. شاه عباس اول در سال 973 خورشیدی دستور داد کاخ زیبای عالی قاپو ساخته شود. قدمت شبستان شرقی به سال ۷۵۴ خورشیدی بازمیگردد و به دستور شاه یحیی مظفری ساخته شده است. فضای داخلی شبستان مسجد دارای ستون های متعددی بوده و مسجد از کف ساباط 70سانتیمترعمیق تر است . همین مسئله که در آن زمان یک اتاق جدا برای موسیقی وجود داشته، نشان دهنده این است که در آن زمان هم موسیقی اهمیت بسیار زیادی داشته است. پس اگر با قطار یا هواپیما به اصفهان سفرکردهاید هم به راحتی میتوانید به تماشای چهلستون بروید. میتوانید از بازار محلی کنار مسجد هم به کوچه یهودیها و محله دارالشفا، یکی از بافتهای قدیمی شهر، بروید. میتوانید مناسبترین نرخ اجاره ویلا، آپارتمان، خانه روستایی، بومگردی و انواع دیگر اقامتگاه را در پینورست مشاهده کنید. پس از عبور از سردر، یک هشتی و راهرو، به حیاط اصلی خانه میرسید که بخش مهمتر و در عین حال پرکاربردتر خانه و تقریبا ۳ برابر بزرگتر از حیاط بیرونی است. چهار سوق و بازار شاهی یزد، از دیگر بناهای تاریخی قرن هشتم در انتهای خیابان مسجد جامع و در ضلع جنوب شرقی آن قرار دارند و انتهای سه بازارچه قدیمی شهر یزد، به چهارسوق متصل است. دو آب انبار در این مجموعه قرار دارد که یکی متعلق به دوره صفویه و در ضلع جنوبی میدان، به نام ستی فاطمه می باشد و دیگری آب انبار تکیه امیرچخماق است که در حدفاصل تکیه و بازارچه حاجی قنبر قراد دارد که ورودی آن در دومین صفه تکیه می باشد. این استاد شهرسازی ادامه میدهد: «گفته میشود چهارباغ همزمان با شانزلیزه فرانسه شکل گرفته است، پس حفظ آن بهعنوان یک پیادهراه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید آن را تبدیل به یک فضای نامطلوب اجتماعی کرد.

به همین دلیل به این ورودی دروازه دولت خانه گفته می شد. قنات دولت آباد منبع اصلی تامین آب باغ بود که نقشی اساسی را در سرسبزی و طراوت آن بازی می کرد. در پرسشنامه­های اصلی به کار گرفته شد. یکی از بناهای بسیار کهن یزد که از دوران صدر اسلام به جا مانده، مسجد جامع فهرج است. افراد ممکن است به این دلیل از میراث فرهنگی منتفع شوند که بدانند دارایی فرهنگی به نسل­های بعدی منتقل خواهد شد. وقتی صحبت از کاخ چهلستون اصفهان میشود، بنا به کتیبهای که معرف تاریخ ساخت این بناست شما با مبارکترین بنای دنیا روبرو هستید. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد نقاشیهای تالار مرکزی عمارت چهلستون صحبت کنیم باید بگوییم، نقاشیهایی از وقایع تاریخی در دورانهای مختلف ایران در این قسمت قرار دارد. کاشی های به رنگ آبی، خاکستری، آبی لاجوردی و همین طور سفید که زیبایی بنا را چندین برابر کرده اند . به عنوان مثال اگر به سطح تحصیلات یک رتبه اضافه شود به تمایل به پرداخت دامنه (1500-2500) به طور متوسط 0189/0 تومان اضافه خواهد شد. چهارباغ در هر فصلی به نوعی زیبا و خیرهکننده است. این پل همچنین الهامبخش شاعران، هنرمندان و نویسندگانی بوده است که از آن به عنوان موضوع آثار خود استفاده کردهاند. اگر به اصفهان بروید احتمالا این پل جزو بناهایی باشد که تمایل به دیدنش را خواهید داشت.

بعضی از اصناف در این دوره ۱- صنف رنگرز ۲- جماعت چیتساز ۳- جماعت زریباف ۴- صنف نساج ۵- صنف شیشهساز ۶-صنف کاغذساز ۷- صنف تفنگساز ۸- جماعت شعرباف بودند. بر بابِ هر باغْ عمارتی مرفوع از آجر و گچ و سنگِ رُخام ترتیب داده سُقوف و جدارِ آن را به کاشیِ الوان پرداخته، بعضی به تصاویر و نقوشِ غرایبنگارْ مزین گردانیده و در پیشِ هر عمارت در ساحَتِ خیابانْ حیاضِ عظیم به اَشکالِ مختلفه پرداختند و در داخلِ باغ نیز غایتِ تَکَلُّف به قانونِ طراحی به عمل آورده، نهالِ انواعِ اثمارْ غَرس نمودند… در طراحی ابتدایی این باغ جوی آبی از میان خیابان تا زاینده رود جریان داشته و در محل تقاطع ها نیزحوضهایی ساخته بودند. الواح مقدس و لوح های حوض نیز از دیگر مواردی هستند که می توان در این صحن مشاهده کرد. استاد محمد رضایی (غلامرضایی) بنیانگذار شرکت ترمه رضایی یزد در سال 1300در شهر یزد متولد شد و از سال 1315 در دوران نوجوانی حرفه موروثی خود را دنبال کرد و از همان زمان وارد حرفه طراحی و بافت ترمه شد.وی با پشتکار و کوشش فراوان همراه با خلاقیت در ایجاد نگاره های جدید،هنر ترمه بافی را جانی تازه بخشید.او پس از سالها کسب تجربه در کارگاه تولیدی ترمه دست بافت خود،فروشگاه خود واقع در بازار خان یزد را در سال 1340 تاسیس کرد. در این مجموعه، آکواریومهای بزرگ ۵ الی ۱۰ متری، آکواریومهای لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول ۳۵ متر طراحی و تعبیه شده است. پس از طراحی نهایی پرسشنامه­های باز، برای به دست آوردن مقادیر تمایل به پرداخت پیشنهادی در پرسشنامه اصلی، مجدداً تعداد 50 پرسشنامه به صورت آزمایشی برای هر کدام از پرسشنامه­های شماره (1) و (2) تکمیل گردید.

مطابق با جدول (2)، بیشترین تعداد آماری مربوط به افراد با تحصیلات لیسانس (1/43 درصد) و همچنین کمترین تعداد آماری مربوط به افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم (2/2 درصد) بوده است. در این راستا، برای تجزیه و تحلیل داده­ها از بسته­های نرم افزاری SPSS 13.0 وSTATA 11 استفاده شده است. ما در این نوشته به تعدادی از بهترینها سر زدهایم. اما متأسفانه پیاده روهای شهرهای ما استاندارد لازم را ندارند و فضای پیش بینی شده برای عبور عابران با حجم تردد آنان مناسب نیست. لازم به ذکر است که در مذهب مسیحیان اروپای شرقی، جاثلیق یکی از عناوین و جایگاههای بالا در کلیسا میباشد. نقاشی های هنرمندانه و چشم نوازی که در بخش های مختلف کلیسا به چشم می خورد الهام گرفته از انجیل که کتاب مقدس مسیحیان است می باشد. اما ماجرا این سر در بلند از از ورودی عمارت می آید دروازه ورودی این عمارت راه ورود به تمام بنا های سلطنتی در میدان نقش جهان می باشد. بد نیست بدانید که این پل تاریخی به دلیل برقراری ارتباط میان دروازه حسنآباد و محله خواجو با راه شیراز و تخت فولاد ساخته شد. تعداد این دهانهها سی و سه عدد بوده و به همین دلیل نام این پل زیبا سی و سه پل گذاشته شده است. اطلاعات کتابخانه­ای شامل تعداد بازدیدکنندگان مجموعه بناهای میدان نقش جهان می­باشد. میدان نقش جهان علاوه بر کاربرد در زمینه­های گردشگری و فرهنگی، در زمینه­های اجتماعی و اقتصادی نیز کاربرد دارد. این اطلاعات از مراجعه مستقیم به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تهیه گردید. از جمله بناهای مهم و ارزشمند در این سرزمین میتوان به مسجد جامع فهرج، آبانبار حسینیه و مجموعه تاریخی شهدای فهرج اشاره کرد. چشمانداز بدیع و پرواز پرندگان مهاجر و بومی، این تالاب را در ردیف یکی از کانونهای مهم جذب گردشگری کشور و چهارمحال بختیاری قرار دادهاست.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ماشین برای سفر.